Varbergs fästning

Det intressanta med Varbergs fästning enligt mig är utsidan, denna häftiga byggnad är värd att gå och titta på. Dock blev jag besviken på insidan, jag hade själv velat gå in på själva fästningen och se fängelsehålorna, de gamla salarna och rummen där människorna bodde.
Själva musset i sig var Bockstensmannen det som drog min uppmärksamhet. Historian bakom och hur denna man har bevarats så väl. Det skapar nog spännande samtal med barn om vad som hände honom och hur han kom att hamna på Varbergs fästning. Vidare anser jag att det är ett sevärt museum att besöka med barn då vi kan gå in på museet och på utsidan av fästningen. Det finns mycket att samtala om och att titta på som kan kopplas till språk och matematikutveckling. 
 
För vidare information och besök, se deras hemsida:
http://www.museumhalland.se/varbergs-fastning/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ida Matilda Sofia

Mitt namn är Ida Karlsson. Jag studerar till förskollärare vid Högskolan i Borås, campus Varberg. I min blogg får ni följa min utveckling, mina idéer och få inspiration till aktiviteter med barn.

RSS 2.0